آموزش حل مشکل ارور 5B00 و P07 پرینتر کانن

آموزش ریست و نحوه رفع ارور 5B00 / P07 در پرینتر های کانن

اگر کاربر پرینتر های جوهر افشان کانن هستید حتما برای یکبار هم که شده با ارور  (Support Code : 5B00 یا  P07) مواجه خواهید شد. در این مطلب به دلایل اتفاق افتادن این کد های خطا و همچنین نحوه برطرف کردن این مشکل می پردازیم. پس در ادامه با اداریز کالا همراه باشید.

چرا ارور 5B00 یا P07 در پرینتر های کانن ظاهر می شود؟

پیغام خطای Support Code : 5B00 A printer error has occurred در پرینتر های جوهرافشان کانن معمولا زمانی رخ می دهد که ظرفیت مخزن جوهر ضایعات پرینتر به پایان رسیده باشد یا پس از چاپ تعدادی برگ نیاز به ریست برای راه اندازی مجدد پیدا می کنند. پس از اینکه پرینتر شما این کد خطا را نشان می دهد دیگر قابل استفاده نیست و شما می بایست برای استفاده مجدد از پرینتر آن را ریست کنید.

رفع خطای 5B000 پرینتر کانن

برای برطرف کردن این مشکل شما نیاز دارید که (InkPad) یا همان منبع تخلیه جوهر ضایعات پرینتر را عوض کنید و همچنین پرینترتون را ریست نرم افزاری کنید تا (Counter) یا شمارنده دستگاه شما صفر شود و پرینتر به مانند روز اول آماده به کار شود.

برای رفع این مشکل شما می توانید با کارشناسان ما در بخش تعمیرات تماس بگیرید تا مشکلتان برطرف شود.

مجموعه اداریز کالا با توجه به نیازهای شما در جهت رفع مشکل دستگاه های اداری، مشاورین و کارشناسانی را برای راهنمایی شما قرار داده است. شما می توانید با شماره گیری 02188844045 به صورت رایگان با تکنسین های ما مکالمه کرده تا عیب های دستگاه  شما را در صورت امکان از طریق تماس تلفنی برطرف کنند. در غیر این صورت می توانید درخواست تعمیرکار کنید تا در اولین فرصت تعمیرکار­های ما به محل مورد نظر شما آمده و رفع خرابی کنند.

جهت  تعمیر پرینتر های کانن، این شرکت از شنبه تا پنجشنبه به غیر از جمعه و روزهای تعطیل از ساعت 9:30 الی 18 برای ارائه خدمات حضوری و غیر حضوری آماده می باشد.

آموزش ریست پرینتر های کانن

پرینترهای کانن بعد از چندین بار پرینت و Head Cleaning ، جوهر خود را داخل یک بخش در پرینتر ، روی یک ابر یا پد تخلیه می کنند که این پد بعد از مدتی باید تعویض شود. چون سنسوری وجود ندارد که این مورد را مانیتور کند ، پرینتر به صورت خودکار مثلا بعد از 5000 پرینت این پیام را داده و از کار می افتد تا زمانی که شما پد را تعویض کنید و با نرم افزارهای ریست کننده ، این کانتر یا شمارنده را 0 کنید تا مشکل از کار افتادن پرینتر کانن شما حل شود.

نحوه ریست پرینتر های کانن

چگونه بفهمیم پرینتر ما ریست می خواهد؟

هنگامی که پرینتر شما ارور های 5B00 را روی کامپیوتر یا لپتاپ و یا ارور P07 را روی صفحه LCD پرینتر نشان می دهد نشانگر تمام شدن یا پر شدن کانتر پرینتر شما است. همچنین در پرینتر های کانن که صفحه نمایش ندارند، چشمک زدن 7 باره چراغ خطر پرینتر نیز از نشانه های ریست پرینتر است.

برای ریست پرینتر های کانن چکار کنیم؟

  • هنگامی که پیغام خطای ( Waste ink absorber is full [5B00] یا پد مخزن ضایعات جوهر تکمیل شده ) میتوانید از ابزار Canon Service Tool برای برطرف کردن خطا در صورتی که علاقه ای به تعویض این پد ندارید استفاده کنید. Canon Service Tool نرم افزاری است که برای ریست مجدد چاپگرها کانن پس از جایگزینی اجزایی مانند هِد جوهر یا پد ضایعات استفاده می شود. اما به هر حال باید بدانید که برطرف کردن این خطا به صورت نرم افزاری جایگزینی برای تعویض پد ضایعات نیست و این قطعه در آینده می تواند باعث مشکل در عملکرد صحیح پرینتر شود.
  • معمولا بعد از ریست نرم افزاری چاپگر ،پدهای جوهر ضایعات پر می شوند و جوهر از زیر پرینتر به بیرون سرازیر می شود. این ضایعات جوهر بعد از مدتی به غلطک ها و مسیر کاغذ هم می رسند و باعث کثیف شدن پشت و کناره های کاغذ موقع پرینت می شوند. سرویس پرینتر در این مرحله و با هدف حذف پدها و منتقل کردن جوهرهای پسماند به یک مخزن نصب شده در بیرون پرینتر می تواند از افت کیفیت پرینت ها در آینده جلوگیری کند و نیاز به سرویس پرینتر را نیز در دفعات متعدد مرتفع نماید.

تعویض پد جوهر پرینتر های کانن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن