علت روشن نشدن پرینتر چیست؟

علت روشن نشدن پرینتر چیست؟ + راه حل سریع حل مشکل

روشن نشدن پرینتر، یک اتفاق ناگوار است که ممکن است برای هر فردی اتفاق بیفتد. مشکل روشن نشدن چاپگر به دلایل مختلفی اتفاق می افتد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام چاپ یک سند یا تصویر، پرینتر روشن نشود و دستور پرینتی را نتوان داد. فرض کنید این خرابی زمانی اتفاق بیوفتد که شما عجله دارید و هیچ راهی برای شما باقی نمانده! در این لحظه چه می‌کنید؟

یکی از مهمترین دلایل خاموش شدن ناگهانی و روشن نشدن پرینتر  استفاده بیش از حد از پرینتر است و از طرفی دیگر در پرینتر های جوهرافشان، یکی از دلیل روشن نشدن پرینتر می تواند به دلیل استفاده نکردن از آن به مدت طولانی هم اتفاق بیفتد، پس اگر شما هم میخواهید بدانید که دلیل روشن نشدن پرینتر شما چیست این مقاله شرکت تعمیر پرینتر اداریز کالا را تا انتها بخوانید!

دلایل روشن نشدن پرینتر + راهکار های حل مشکل

روشن نشدن پرینتر ممکن است ناشی از خرابی شدید این دستگاه و از کار افتادن قطعات داخلی آن باشد. البته گاهی هم یک دلیل یا عامل بسیار ساده برای بروز این مشکل وجود دارد. گاهی به دلایل پیش پا افتاده، مثل باز بودن درب های پوششی پرینتر، این دستگاه روشن نمی شود. ممکن است کابل برق، پریز برقی که پرینتر به آن وصل شده است ایراد داشته باشند. حتی گاهی مشکلات نرم افزاری موجب روشن نشدن چاپگر در سایر برندها می شوند.

همچنین ممکن است علت روشن نشدن پرینتر خرابی دکمه پاور باشد که در پرینتر های اپسون و کانن مشهود است. اما به غیر از این مشکلات ساده ای که گفته شد، ممکن است خرابی های بزرگتری به وجود آمده باشد همچون مین برد، برد پاور یا منبع تغذیه و … است. تا اینجا با تمامی دلایلی که ممکن بابت روشن نشدن پرینتر شود آشنا شدید اما برای عیب یابی دقیق لازم است نکات زیر را بدانید.

خرابی دکمه پاور

زمانی که می بینید پرینتر روشن نمی شود، پیش از هر کاری از اتصال و سلامت کابل برق مطمئن شوید. ممکن است کابل اتصالی قطعی داشته باشد. در این میان این احتمال نیز وجود دارد که تنها کابل به درستی در پرینتر یا پریز برق جا نرفته باشد و در سلامت کامل به سر ببرد. بدیهی است که در چنین شرایطی برق دستگاه تامین نشده و پرینتر روشن نمی شود. اما در بیشتر مواقع تامین نشدن برق دستگاه و روشن نشدن پرینتر، ریشه در خرابی دکمه ی پاور دارد. معمولا این خرابی بر اثر استهلاک پدیدار شود.

استفاده مداوم و بیش از حد پرینتر

هر چاپگر دارای قابلیت چاپ تعداد معینی  را داراست که در دفترچه ی راهنمای آن نیز ذکر شده است. اگر بیش از مقدار ظرفیت چاپ با دستگاه کار کنید، قطعات داخلی پرینتر را تحت فشار قرار می دهید. در این حالت پرینتر با اختلالات فنی مختلفی رو به رو می گردد که می تواند منجر به روشن نشدن کلی آن شود. پس توجه کنید که همواره متناسب با ظرفیت پرینتر از آن استفاده کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که اگر از پرینتر خود بیش از حد مجاز استفاده کنید عمر مفید دستگاه خود را به شدت کاهش می دهید.

خرابی برد پاور یا (منبع تغذیه)

یکی از دلایل اصلی روشن نشدن چاپگر، خرابی برد پاور این دستگاه است که به آن منبع تغذیه نیز می‌گویند چراکه وظیفه آن تامین برق مورد نیاز پرینتر برای روشن ماندن و چاپ گرفتن این دستگاه است. به گونه‌ای که برد پاور یا منبع تغذیه، برق 220 ولت شهری که از نوع AC است را دریافت کرده و آن را به برق مورد نیاز برای کار کردن قطعات پرینتر یعنی نوع DC تبدیل می‌کند. سپس این جریان برق را از طریق برد فرمتر به قطعات پرینتر انتقال می یابد. لازم است بدانید که دلیل اصلی خراب شدن منبع تغذیه پرینتر، نوسان برق است.

برد پاور اچ پی 1536

مسلما به دلیل اینکه منبع تغذیه باید برق شهری را دریافت کند و آن را به جریان برق از نوع DC تبدیل کند واضح است که با نوسانات برق دست و پنجه نرم کند که متاسفانه استمرار این مطلب باعث سوختن منبع تغذیه پرینتر خواهد شد. به همین دلیل پرینتر ناگهان خاموش شده و دیگر روشن نمی‌‎شود. اگر سلامت برد پاور پرینتر برایتان مهم هست حتما از محافظ برق استفاده کنید تا از خرابی آن جلوگیری کنید. به طور کلی استفاده از محافظ برق برای لوازم الکترونیکی ضروری می باشد.

خرابی برد فرمتر یا (مین برد)

برد فرمتر یا مین برد پرینتر یکی از اصلی ترین قطعات این دستگاه است که رابط و دستور دهنده به سایر قطعات پرینتر است. چراکه علاوه ‌بر تعیین مسئولیت و وظایف هر یک از قطعات چاپگر، ارتباط بین آن‌ها با یکدیگر را نیز برقرار می کند.

لذا واضح است که خرابی برد فرمتر موجب روشن نشدن پرینتر می‌شود زیرا هیچ یک از اجزاء پرینتر نمی‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند از این‌رو پرینتر ناگهان خاموش شده و دیگر روشن نمی‌شود تا برد فرمتر مورد تعمیر قرار بگیرد. توجه داشته باشید که همانند برد پاور مهم ترین دلیلی که باعث خرابی مین برد یا همان برد فرمتر پرینتر می‌شود، نوسان برق است پس همانطور که بالاتر گفته شد محافظ برق فراموش نشود.

تعمیر مین برد پرینتر

مرکز تخصصی تعمیرات پرینتر اداریز کالا

اگر برای رفع مشکل روشن نشدن پرینتر یا خاموش شدن ناگهانی چاپگر خود نیاز به کمک دارید می توانید سریعاً با شرکت اداریز کالا تماس بگیرید تا تکنسین های این مرکز به آدرس مورد نظر شما اعزام شده و به عیب‌یابی دقیق پرینتر شما بپردازند تا بتوانند علت اصلی مشکل آن را پیدا کنند. متخصصان اداریز کالا با سرعت و دقت بالا به عیب‌یابی پرینتر شما می‌پردازند. سپس هزینه دقیق را حساب می کنند و شما را در جریان قرار می‌دهند تا اگر تمایل داشتید پرینتر شما را تعمیر کنند. در آخر نیز با تست و بررسی نهایی دستگاه پرینتر شما از رفع مشکل آن مطمئن شده و دستگاه را تعمیر و به مانند روز اول به شما تحویل می‌دهند.

جهت مشاوره و تماس با کارشناسان اداریز کالا می‌توانید با شماره تلفن 02188844045 – 02188309336 تماس بگیرید.
از ساعت 9 تا 7  پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

5 دیدگاه دربارهٔ «علت روشن نشدن پرینتر چیست؟»

  1. سلام خسته نباشید من پرینترم مارک سامسونگ ml ۱۶۶۰ می‌باشد از نوع لیزری،چند سال است تقریباً ۴ سال می‌شود که پرینتر را روشن نکردم و ازش استفاده نکردم حالا آمدم روشنش کنم دیدم دکمه پاور را نگه میدارم چراغهای روی دستگاه روشن می‌شود دستم را که بردارم چراغها خاموش می‌شود می‌خواستم ببینم مشکل از چی می‌تونه باشه،البته سری آخر که خاموشش کردم مشکلی نداشت و کاملا سالم بود، امکانش هست اگر کارتریج خشک شده باشد این اتفاق بیفتد ممنون می‌شم جواب بدهید،با تشکر.

  2. سلام پرینتر اپسون ۱۴۱۰دارم روشن که میکنم اماده به کار که میشه خاموش میشه دوباره سعی میکنه روشن بشه واین روند ادامه داره هی خاموش میشه هی روشن میشه

    1. behnamPrinter

      سلام دوست عزیز وقتتون بخیر. پرینتر شما دو حالت داره که این مشکل بوجود امده:
      در بهترین حالت کلید پاور دستگاه مشکل داره که خاموش و روشن میشه.
      در بدترین حالت هم ممکنه هد دستگاه سوخته باشه.
      شما میتونید برای تعمیرات پرینتر خود با شماره های 09902204804 – 09382204804 تماس بگیرید.

  3. زهرا اسماعیلی

    سلام من پرینتر جوهرافشان اپسون L800 دارم. امروز داشتم چاپ میگرفتم پرینتر یکدفعه خاموش شد و یک بوی سوختگی از پرینتر بیرون اومد و دیگه روشن نشد. به نظر شما کدام قطعه سوخت؟

    1. مدیر سایت

      سلام سرکار خانم اسماعیلی
      خدمت شما عرض کنم که در رابطه با پرینتر های جوهرافشان طبق گفته شما که پرینتر ناگهان خاموش شد سه تا دلیل میتونه باعث خرابی شود. به احتمال زیاد به علت نوسان برق برد پاور یا برد فرمتر خاموش شده. ولی این امکان هم وجود داره که حتی هد دستگاه شما سوخته باشه.
      در هر صورت شما می توانید با متخصصان جهت پیدا کردن خرابی اصلی تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن