آموزش چاپ کارت PVC با پرینتر اپسون

آموزش چاپ کارت PVC با پرینتر اپسون

تعدادی از پرینتر های اپسون توانایی چاپ بر روی کارت PVC را دارند. این نوع پرینترها دارای سینی مخصوص بوده که کارت های پی وی سی قابل چاپ در آن قرار گرفته و می توان بر روی آن مستقیما چاپ نمود. همچنین می توان عملیات چاپ را بر روی لیبل های کاغذی چسبدار انجام داده و پس از چاپ لیبل مربوطه را بر روی کارت PVC چسباند. ما در این مطلب قصد داریم آموزش صفر تا صد چاپ روی کارت PVC با پرینتر های اپسون را به شما توضیح دهیم. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

چاپ کارت PVC با پرینتر جوهر افشان

بهترین راهی که برای چاپ  کارت PVC   وجود دارد این است که آنها را به کمک چاپگرهای جوهر افشان اپسون آماده کرد. این پرینترها به دلیل خاصیت ذاتی خود و سرعت عمل بالا شرایطی را به وجود می اورند که مدیران مشاغل و کسب و کار امکان چاپ کارت شناسایی و سایر کارت‌های اعتباری را در سریع‌ترین زمان ممکن و با طرح‌ها و الگوهای مختلف داشته باشند. با این حال، انجام این کار نیاز به یک پرینتر اپسون کارت PVC و چند مورد کارت مناسب برای این پرینترها که قابلیت جذب جوهر پرینتر را داشته باشند، دارد.

چاپ کارت پی وی سی با پرینتر اپسون A3

با توجه به اینکه پرینتر های جوهر افشان اپسون از قیمت پایین‌ و کیفیت مناسبی برخوردار هستند، می‌توانند به عنوان اولین گزینه برای چاپ کارت PVC پیشنهاد شوند. در تصویر بالا می توانید دو تصویر در مورد چاپ روی کارت PVC بوسیله پرینتر های A3 و A4 اپسون را مشاهده کنید.

تجهیزات لازم برای چاپ کارت پی وی سی

برای چاپ کارت PVC باید یکسری لوازم و تجهیزات داشته باشیم تا چاپی بدون مشکل و با کیفیت داشته باشیم. همانطور که در بالا ذکر شد برای چاپ کارت پی وی سی، مهمترین چیزی که نیاز داریم پرینتر های اپسون است. با توجه به نیاز و تعداد چاپ روزانه خود باید انتخاب کنید که به پرینتر های A4 اپسون نیاز دارید یا پرینتر های A3 اپسون پاسخگو نیاز شماست. در زیر می توانید تعدادی از پرینتر های مناسب برای انجام چاپ کارت PVC را مشاهده کنید.

نکته: لازم به ذکر است که پرینتر های A4 اپسون در هر بار چاپ با سینی مخصوص قابلیت چاپ 2 کارت پی وی سی را دارند ولی پرینتر های A3 اپسون تا 4 کارت pvc را در هر بار چاپ پرینت می گیرند.

پرینتر های A4 اپسون

پرینتر های A3 اپسون

سینی مخصوص چاپ کارت PVC اپسون

بعد از تهیه یکی از پرینتر های بالا شما می بایست در مرحله بعد اقدام به خرید سینی مخصوص پرینتر خود کنید. با استفاده از این سینی ها شما به راحتی می توانید فرایند چاپ روی کارت PVC را انجام دهید. سینی مخصوص چاپ کارت PVC که دقیقا سایز همان سینی مخصوص چاپ CD&DVD است، با این تفاوت که شما می توانید بر روی انواع کارت های PVC به صورت دورو چاپ کنید و انواع کارت های شناسایی PVC را با چاپگرهای اپسون چاپ نمایید. در زیر می توانید سینی چاپ مخصوص پرینتر A3 و A4 اپسون را مشاهده کنید.

نحوه چاپ کارت pvc با پرینتر های اپسون

پس از تهیه پرینتر مورد نظر و سینی مخصوص چاپ روی کارت پی وی سی شما تقریبا 90% راه را طی کرده اید. پس از خرید پرینتر نیاز است تا درایور آن را از سایت اداریز کالا دانلود کنید تا پرینتر را به کامپیوتر بشناسید.

نکته مهم: جهت چاپ توسط این مدل پرینترهای جوهرافشان اپسون ابتدا باید با توسط برنامه فتوشاپ یا برنامه هایی مثل آفیس طرح خود را آماده کرده و پس از جانمایی شروع به پرینت گرفتن کنیم اما در این میان باید به یکسری نکات توجه داشته باشیم در بعضی از سری های اپسون و مخصوصا سری های جدید پرینترهای جوهرافشان اپسون مثل مدلهای T50 ,P50 ,L800 ,L805 ,L810 ,L850 با تغییرات نرم افزاری که کمپانی اپسون بر روی این مدل پرینترها داده است ما مجبور به تغییر درایورهای این مدل ها می باشیم ، حال چرا این کار را انجام می دهیم ، کمپانی اپسون در این سری از پرینترها فقط پروگرام چاپ سی دی و یا دی وی دی را قرار داده و فقط میتوانیم از برنامه مستقیم و یا درایور مستقیم اپسون استفاده کنیم.

مشاوره رایگان خرید محصولات اداریز کالا

چنانچه از درایور اصلی استفاده نمایم ، کلیه عملیات چاپ بر روی کارت انجام میشود ، اما با این تفاوت که چاپ به صورت دایره ای شکل انجام می گیرد و اطرف کارت ما چاپ نمی شود ، برای اینکه این مشکل را برطرف کنیم ، نیازمند این هستیم که درایورهای قدیمی اپسون مثل اپسون R280 را نصب کنیم ، درایور اپسون R280 هم بر روی تمامی مدلهای ویندوز قابل اجرا می باشد. برای دانلود درایور می توانید از لینک های زیر استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن