انواع پرینتر را بهتر بشناسید

انواع پرینتر و راهنمای خرید پرینتر

برای آشنایی با مزایا و معایب انواع مختلف پرینترهای موجود در بازار، از پرینترهای لیزری گرفته تا جوهر افشان و هر چیز دیگری، به راهنمای زیر نگاهی بیندازید. در زیر می توانید انواع مخلف پرینتر ها را ببینید و اگر قصد خرید پرینتر برای خانه یا محل کار خود را دارید به شما پیشنهاد می کنیم این مقاله از سایت ما را تا انتها مطالعه کنید زیرا می تواند شما را تا حدود زیادی در خرید چاپگر مناسب با کارتان یاری کند.

فهرست مطالب

پرینتر های اداری

پرینتر اداری

پرینتر لیزری

چاپگر لیزری توسط زیراکس در دهه 1960 توسعه یافت، زمانی که ایده استفاده از لیزر برای کشیدن تصاویر بر روی درام دستگاه کپی برای اولین بار مورد توجه قرار گرفت. پرینترهای لیزری هنوز به طور گسترده در دفاتر بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند زیرا به طور سنتی کارآمدتر از چاپگرهای جوهرافشان هستند.

مزایا پرینتر لیزری:

● مقرون به صرفه تر از چاپگرهای جوهرافشان
● بهره وری را افزایش می دهد
● سرعت چاپ بالا
● ظرفیت کاغذ بالاتر
● اغلب با سینی کاغذ، فینیشر و غیره قابل افزایش است.
● با کسب و کار شما رشد می کند

معایب پرینتر لیزری:

● خرید پرینتر های لیزری نسبت به پرینتر های جوهرافشان می تواند گران تر باشد. 
● تونر دستگاه های لیزری بسیار سمی هستند و برای سلامتی مضر هستند.
● دستگاه های نسبتا سنگینی هستند و حمل و نقل آنها کمی دشوار است.

پیشنهاد ما: پرینتر لیزری اچ پی مدل P2035

پرینتر تک کاره لیزری «P2035» ساخت شرکت «اچ پی» از مدل‌های قدرتمند این شرکت است که از فناوری چاپ لیزری استفاده می‌کند. تمامی آمار حاکی از این مطلب هستند که P2035 برای محیط‌های اداری و تجاری با بار کاری سنگین طراحی‌شده است و برای مصارف خانگی کمی بیش‌از حد نیاز است. دستگاهی که برای مصارف سنگین طراحی می‌شود بایستی سرعت چاپ بالایی هم داشته باشد.

پرینتر های خانگی و اداری

پرینتر های خانگی اداری

پرینتر جوهرافشان

پرینترهای جوهرافشان یکی از رایج ترین انواع چاپگرهایی هستند که در محیط های حرفه ای و خانگی مورد استفاده قرار می گیرند. فناوری چاپ جوهر افشان که در دهه 1950 توسعه یافت، امروزه به دلیل مزایا و معایب بسیار زیاد، همچنان محبوبیت زیادی دارد.

مزایا پرینتر جوهرافشان:

● قابلیت چاپ عکس های با کیفیت بسیار بالا
● اندازه کوچکتر و نگهداری راحت تر
● قیمت مقرون به صرفه تری نسب به پرینتر های لیزری دارند.

معایب پرینتر جوهرافشان:

● نامناسب بودن برای چاپ های طولانی
● سرعت پایین نسبت به پرینتر های لیزری
● چاپ صفحات از روی چاپگر کمی مرطوب می شود و ممکن است نیاز به زمان زیادی برای خشک شدن باشد.

پیشنهاد ما: پرینتر جوهرافشان اپسون مدل L805

پرینتر جوهرافشان اپسون مدل «L805» که به تانکر جوهر مجهز می باشد، شعار خود را پرینت ارزان گذاشته است. این پرینتر رنگی که به‌صورت اختصاصی برای چاپ عکس طراحی شده، برای صرفه‌جویی در هزینه‌‌های چاپ، تانکر جوهر را در سیستم خود جای داده و به اتصال بی‌سیم مجهز شده است. این پرینتر قادر است به‌راحتی عکس‌هایی باکیفیت را روی کاغذ عکس چاپ کند. این دستگاه برای استفاده‌ی عکاسان ایدئال است و علاوه‌بر چاپ عکس، قابلیت‌های دیگری مانند چاپ روی CD یا DVD را ارائه می‌دهد.

پرینتر های چند کاره

پرینتر چندکاره (All In One)

پرینتر های چند منظوره که گاهی به عنوان چاپگرهای همه کاره شناخته می شوند، اغلب قادر به انجام کارهای چاپ، کپی، اسکن و فکس هستند. این می تواند تکمیل چندین کار را در یک محیط اداری یا خانگی بدون نیاز به بیش از یک واحد ساده کند. البته در مواردی پرینتر های سه کاره نیز بسیار پرکاربرد هستند.

مزایا پرینتر چندکاره:

● مقرون به صرفه تر از خرید چندین دستگاه
● جمع و جورتر از خرید چندین دستگاه
● چندین کار را به طور همزمان انجام دهید
● مصرف انرژی کمتر نسبت به استفاده همزمان دستگاه های متعدد

معایب پرینتر چندکاره:

● هزینه های بالا
● تعمیر و نگهداری این پرینترها نسبت به پرینتر های تک کاره بیشتر است.
● اغلب پرینتر های چندکاره سیاه و سفید چاپ می کنند و برای افرادی که به پرینت رنگی نیاز دارند مناسب نیست 

پیشنهاد ما: پرینتر چندکاره لیزری اچ پی مدل 1536

کمپانی (HP) در زمینه تولید پرینترهای با کیفیت آنقدر مناسب عمل نموده است که معمولا محصولاتی که به بازار ارائه می‌کند فروش در خور و مناسبی دارد. در اینجا پرینتر «LaserJet M1536DNF» از شرکت نام برده یکی از بهترین، خوش ساخت ترین و مناسب‌ترین انتخاب‌هایی است که این شرکت در این محدوده قیمت به کاربران ارائه داده است. قابلیت چاپ دورو، کیفیت و سرعت چاپ خوب به همراه درگاه وجود درگاه های مناسب ارتباطی باعث شده تا این پرینتر به گزینه ای دل چسب برای خرید تبدیل گردد. گزینه ای که اگر در خود شبکه بی سیم را نیز دارا می‌بود می‌توانست لقب ایده آل ترین پرینتر در این محدوده قیمت را از آن خود نماید.

پرینترهای سوزنی

پرینتر سوزنی

چاپگرهای ماتریس نقطه ای قدیمی ترین نوع چاپگرهای موجود در بازار هستند. هنگامی که یک هد چاپ با پارچه آغشته به جوهر به کاغذ در الگو یا شکل مورد نیاز برخورد می کند، تصاویر و متن در نقاط ریز کشیده می شوند. .بیشتر در ادارات، شرکت ها، بانک ها (ثبت اطلاعات روی رسیدها) و دفاتر بیمه (برای ثبت مشخصات بر روی دفترچه) مورد استفاده قرار میگیرد و برای مصارف خانگی پیشنهاد نمیشود.

مزایا پرینتر سوزنی:

● هزینه های واحد اولیه پایین
● هزینه های جاری پایین
● هزینه نگهداری پایین
● سرعت چاپ بسیار بالا

معایب پرینتر سوزنی:

● خروجی چاپ با وضوح پایین
● پر سر و صدا

پیشنهاد ما: پرینتر سوزنی اپسون مدل LQ-350

شرکت اپسون از پیشگامان تولید پرینتر سوزنی است و از پرینترهای بسیار باکیفیتی را تولید می‌کند. این پرینتر دارای یک ریبون پرظرفیت است و می‌تواند ۲.۵ میلیون کاراکتر را چاپ کند. همچنین در کنار این ویژگی، این پرینتر با مصرف برق پایینی که دارد خواهد توانست در مصرف برق صرفه جویی کند و در نتیجه میزان هزینه‌ها را تا حد زیادی کاهش دهد. این دستگاه دارای درگاه‌های سریال، USB و پارالل به صورت سازگار با کامپیوتر عمل می‌کند و فرایند نصب آن بسیار آسان است.  مصرف برق این پرینتر در حالت فعال نیز تنها برابر با ۲۳ وات است و با یک لامپ کم‌مصرف مصرف برق یکسانی دارد.

پرینتر های سه بعدی

یکی از هیجان انگیزترین پیشرفت ها در تاریخ فناوری چاپ، چاپ سه بعدی برای کاربران حرفه ای و داخلی مقرون به صرفه تر می شود. چاپگرهای سه بعدی مدرن قادر به تولید اشیاء و اقلام سه بعدی با استفاده از رزین با کیفیت بالا هستند. تکنولوژی پرینت سه بعدی روز به روز در حال توسعه است. از این رو روش های جدید پرینتر سه بعدی به تکنیک های موجود این تکنولوژی برای ارائه خدمات پرینت سه بعدی متنوع اضافه می شود. 

مزایا پرینتر سه بعدی:

● چاپ سه بعدی
● امکانات بی حد و حصر
● ظرفیت برای سفارشی سازی کامل چاپ خروجی

معایب پرینتر سه بعدی:

● هزینه های اولیه بالا
● هزینه رزین (ماده تولید کننده چاپ) بالا
● هنوز در حال توسعه فناوری (بطور کامل در دسترس نیست)

پیشنهاد ما: پرینتر 3D کیتک مدل M220

 پرینتر سه بعدی M220 یکی از محصولات باکیفیت و خوش ساخت سری M2 و در دسته اقتصادی می باشد که علاوه بر کیفیت عالی و سرعت چاپ بالا، در مقایسه با پرینترهای مشابه دارای قیمت مقرون به صرفه ای نیز می باشد. در ساخت این دستگاه از بدنه یکپارچه فلزی با استحکام و طول عمر بالا استفاده شده است و همین موضوع موجب کاهش لرزش و صدای دستگاه بوده و کیفیت پرینت را بهبود داده است. این دستگاه قابلیت پرینت در ابعاد 22 در 22 در ارتفاع 30 سانتیمتر را دارا بوده و امکاناتی نظیر صفحه داغ، تکنولوژی تنظیم سطح دوحالته، سنسور تشخیص اتمام فیلامنت، لود و آنلود خودکار فیلامنت، قابلیت اتصال به کامپیوتر و پشتیبانی از کارت حافظه را دارا می باشد. به واسطه استفاده از اکسترودر تمام فلزی امکان استفاده از تمامی فیلامنت های موجود در بازار توسط این دستگاه وجود دارد.

خدمات تعمیر پرینتر

تعمیرات پرینتر در شرکت خدماتی اداریز کالا با بهره‌مندی از ابزارآلات سازگار با این محصول و به دست تیمی از کارشناسان متخصص و کارآزموده انجام می‌پذیرد. دارندگان انواع پرینتر می توانند با مراجعه به این مرکز و حضور در پارت تخصصی تعمیرات پرینتر خویش سرویس های مورد نیاز خویش را دریافت نمایند. در صورتی که امکان حضور در تعمیرگاه نباشد، می توان از سیستم تعمیر در محل پرینتر استفاده کرد.

تعمیرات پرینتر  در این مرکز محدود به مدل خاصی از پرینتر نیست و تمامی مدلهای پرینتر اعم از جوهری، لیزری و … را دربر میگیرد. ضمانت و گارانتی تمامی خدمات ارائه شده در زمینه تعمیرات پرینتر ، بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین ابزارآلات تعمیر و ترمیم، حضور و همکاری گروهی از متخصص‌ترین و زبده‌ترین مهندسان جوان کشور،رعایت اصل مشتری‌مداری و تعهد به آن و…  برخی از پارامترهای جاری در مرکز تعمیرات پرینتر هستند که نقش بسزایی در موفقیت و پیشروی آن ایفا کرده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن